ترجمه شعر:ندانستم،نشناختم...زین العابدین چمانی
الهه ی الهام
انجمن ادبی

"ندانستم،نشناختم"

من که از هفت فرسخی

مو را از مو تشخیص میدادم

چه چیزی جلوی چشمم را گرفت

مه را تشخیص ندادم

بر زلف مشکیم حسد ورزیدند

چرا بر زلفم تار موئی سپید پیدا شد و من ندانستم

در سرم دنیای اندیشه،

در دلم دنیای ناله،

بی جیز و بی نوا در تمام عمر نوکر است

دارا پادشاه دنیاست.

آه،از این نزاع بر سر شکم،

آه،از این دنیای طمع،

جهت و قبله را گم کردم

سمت و سو را ندانستم

پرسش های بی پاسخ قصد جانم کردند

از چه روی ما را تقسیم کردند؟

ما را چرا گروداندند

به اسلام و صلیب پرستی؟

آرزوها پشته پشته

اندیشه ها دسته دسته

هزار و یک شب اندیشه و مکتب را مطالعه کردم

به ذات دین پی نبردم

مسافرم، ره عمر می پیمایم

از پنجاه به سوی صد

آفتاب برآمده از پشت کوهم

که به سوی دشت افول می کنم

به سوی تو امدیم

تو به سوی ما نیامدی

دنیا!

خویشتن را شناختم

تو را آن طور که باید نشناختم

شاعر : زلیم خان یعقوب

دیلمانج: زین العابدین چمانی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 14 آذر 1391برچسب:زلیم خان,چمانی,الهه ی الهام,دنیا, :: 14:59 :: نويسنده : حسن سلمانی

آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الهه ی الهام و آدرس elaheelham.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان